Kako se igra Remi | Pravila igre Remi

ocijenjeno 5 (1)

Remi je kartaška igra za koju ti trebaju dva standardna špila s 52 karte i 4 džokera. Remi ne možeš igrati sam, možeš igrati u paru, a najviše vas može biti šest za igru.

Pobjednik igre je onaj tko prvi uspije izbaciti svih 14 karata. Remi je popularna igra diljem svijeta tako da ima više varijacija ove igre. Ovdje ćemo ti objasniti pravila igre Remi, najčešće verzije koja se igra na Balkanu.

Pravila dijeljenja karata

Prije dijeljenja karata, špil se mora prepoloviti, a to čini igrač koji se nalazi desno od djelitelja. Igrač desno od djelitelja prepolavlja špil i izvlači jednu kartu ispod polovice.

Ako izvuče džokera, ima pravo zadržati ga i mora ponovno izvući sljedeću kartu, koju zatim stavlja na stol licem prema gore, kako bi je svi mogli vidjeti.

Ta karta se zove hand-karta, u nastavku ću objasniti što je hand i kada se ta karta može koristi. Trenutno ona samo stoji na stolu.

Karte se dijele u smjeru kazaljke na satu. Prva osoba za dijeljenje karata se odabere igrom tako da svi izvlače po jednu kartu i onaj s najvišom počinje igru dijeleći, a za svaku sljedeću igru ide se u krug obrnuto od kazaljke na satu.

Prvi igrač u prvom krugu dobiva tri karte, dok svi ostali dobivaju po dvije. U drugom krugu dijeljenja svi dobivaju po dvije karte. Karte se dijele u sedam krugova, tako da na kraju svaki igrač ima 14 karata u ruci, a prvi igrač bi trebao imati 15 karata.

Savjet

Kako bi lakše pratio dijeljenje, uobičajeno je dijeliti karte prateći dane u tjednu. Počinje se s ponedjeljkom, zatim ide utorak, srijeda i tako redom do nedjelje, čime se odigra sedam krugova. Ali, možeš i brojati samo do sedam.

Vrijednost karata u Remiju

Numeričke karte ili karte s brojevima su od 2 do 10. Vrijednost im odgovara njihovom broju.

Primjer

2❤️ vrijedi 2 boda. 7❤️ vrijedi 7 bodova. 10❤️ vrijedi 10 bodova.

Karte sa slikom (J, Q, K): Svaka figurativna karta ima fiksnu vrijednost od 10 bodova.

Primjer

J (dečko) = 10 bodova. Q (kraljica) = 10 bodova. K (kralj) = 10 bodova.

Vrijednost asa (A) ovisi o njegovoj ulozi u igri. Ako je dio skale na početku (A, 2, 3), vrijedi 1 bod. Ako je dio skale na kraju (Q, K, A), vrijedi 10 bodova.

Džoker ima posebnu ulogu i zamjenjuje bilo koju kartu u kombinaciji. Vrijednost džokera varira o karti koju zamjenjuj. U slučaju kazne ili kada nije dio kombinacije vrijedi 25 bodova.

Kako se boduju kombinacije?

Triling je kombinacija triju karata iste vrijednosti, ali različitih znakova.

Osim trilinga, postoji i kombinacija od četiri karte iste vrijednosti, poznata kao četvorka ili kvartet.

Primjer

A❤️ A♦️ A♠️ A♣️ Karte u trilingu ili kvartetu ne smiju biti duple. Vrijednost se izračunava zbrojem bodova svake karte.

Skalu čine najmanje tri uzastopne karte istog znaka. Primjeri: 10♠️J♠️Q♠️K♠️

Skala mora biti u istom znaku, a karte trebaju slijediti uzastopni redoslijed. Vrijednost skale također se izračunava zbrojem bodova svake karte u nizu.

Početak igre

1. Promiješaj karte i odredi tko dijeli

Prije dijeljenja karata, špil se mora prepoloviti, a to čini igrač koji se nalazi desno od djelitelja.

2. Podijeli karte

Karte se dijele u smjeru kazaljke na satu. Prva osoba za dijeljenje karata se odabere igrom, a za svaku sljedeću igru ide se u krug obrnuto od kazaljke na satu.

3. Priprema za igru

Cilj igre je osloboditi se svih karata u ruci. Igrač koji ima 15 karata započinje igru izbacivanjem jedne karte za koju smatra da ne može složiti triling ili skalu.

4. Izvlačenje karata

Nakon što prvi igrač odigra, ostali igrači jedan po jedan, u smjeru kazaljke na satu, izvlače kartu. Igrač može kartu spremiti u špil ili je odbaciti. Ako odluči zadržati kartu, mora izbaciti jednu drugu kako bi broj karata u ruci ostao isti.

5. Otvaranje

Najlakši način za oslobađanje karata je otvaranje. Otvaraš se tako što na stol postaviš karte čiji zbroj mora biti najmanje 51 bod.

  • Primjer otvaranja

    K♦️, K♠️, K♥️ (trilingod tri kralja, ukupno 30 bodova) uz dodatak triling od tri karte s vrijednošću 7 (ukupno 21 bod).

  • Prije otvaranja moraš izvući jednu kartu i izbaciti jednu
  • Primjer otvaranja:
  • Zbroj od 51 može se sastaviti pomoću sljedeće dvije grupe:
    • 6♦️, 7♦️, 8♦️
    • J♠️, J♣️, J♥️

6. Dodavanje karata nakon otvaranja

Nakon što se otvoriš, možeš dodavati svoje karte na već izložene grupe drugih igrača.

  • Primjer: Ako netko izloži grupu 4♣️, 5♣️, 6♣️, a ti imaš 3♣️ ili 7♣️, možeš ih dodati toj grupi i riješiti se još jedne karte.

Ako neka grupa sadrži džokera, a ti imaš kartu koju džoker zamjenjuje, možeš ga zamijeniti svojom kartom. Džoker tada postaje tvoja karta, koju možeš iskoristiti za stvaranje nove grupe.

7. Izvlačenje i odbacivanje karata tijekom igre

Kada dođe tvoj red, moraš uzeti jednu kartu. Možeš je uzeti s hrpe preostalih karata (licem prema dolje) ili s hrpe odbačenih karata. Ako uzmeš kartu s hrpe odbačenih, to mora biti karta koju je prethodni igrač odbacio.

  • Ako uzmeš kartu s hrpe odbačenih, moraš se odmah otvoriti.

Kako završiti igru?

Igra završava kada jedan od igrača izbaci svoju posljednju kartu. Taj igrač dobiva -40 bodova. Ako je igrač handirao, dobiva -140 bodova.

Hand-karta koristi se isključivo za handiranje. To je karta koju je igrač na početku partije, tijekom prepolavljanja špila, stavio na stol licem prema gore kako bi je svi vidjeli. Ako igrač handira koristeći ovu kartu, dobiva -140 bodova, pod uvjetom da se još nije otvorio i ne smije ubaciti nikome od igrača kartu u njegovo otvaranje.

Za ostale igrače zbrajaju se karte koje su im ostale u ruci, a njihove vrijednosti računa se isto kao i pri otvaranju. Ako je nekome ostao džoker u ruci, računa mu se kazna od +25 bodova. Ako se igrač nije otvorio, a pobjednik je handiro, kazna iznosi +200. A ako je pobjednik završio igru sa otvaranjem kazna iznosi +100 bodova.

Pojmovi u igri Remi

Otvaranje
Otvaranje je ključni korak prema pobjedi u igri Remi. Da bi se igrač mogao otvoriti, mora imati valjane grupe karata u ukupnom zbroju od najmanje 51 bod. Osim toga, potrebno je odbaciti jednu kartu koja mu nije potrebna. Nakon otvaranja, igrač dobiva priliku dodavati karte na već izložene grupe na stolu.

Triling i skala
Da bi se igrač mogao otvoriti, mora sastaviti valjanu grupu karata. Svaka grupa mora sadržavati najmanje tri karte.

Skala
Skala je grupa karata poredane u uzlaznom redoslijedu, pri čemu sve karte moraju biti istog znaka. Ispravan primjer skale je 4♦️, 5♦️, 6♦️. Pravilo za skalu je da as može biti ili na početku niza (iza kralja) ili na kraju (prije dvojke). Primjer poput J♠️, Q♠️, K♠️, As♠️ je valjan, dok K♣️, 1♣️, 2♣️ nije moguće.

Triling i Kvartet
Triling je kombinacija triju karata iste vrijednosti, ali različitih znakova. Osim trilinga, postoji i kombinacija od četiri karte iste vrijednosti, poznata kao četvorka ili kvartet.

Handiranje
Handiranje označava trenutnu pobjedu igrača koji uspije odbaciti sve karte u ruci odjednom, uključujući zadnju kartu.

Dodavanje karata
Nakon otvaranja, igrač ima pravo dodavati svoje karte na već izložene grupe drugih igrača. Na primjer, ako je netko izložio skalu 5♣️, 6♣️, 7♣️, ti možeš dodati 8♣️ i tako smanjiti broj karata u ruci.

Kazne
Kazne se dodjeljuju za karte koje ostanu u ruci na kraju igre. Karte imaju svoju bodovnu vrijednost, a džokeri donose najveću kaznu.

Zatvaranje igre

Igra se završava kada igrač odbaci posljednju kartu na hrpu odbačenih karata. Ta karta mora biti odbačena, a ne dodana na neku grupu, što znači da se zadnji potez mora pažljivo isplanirati.

Članak je zastario ili je nešto u članku potrebno ažurirati? Slobodno nam javi, a mi ćemo članak čim prije ažurirati.

Pošalji nam savjet
Savjeti i komentari

Imaš savjet ili želiš nešto reći?
Piši nam!

Povezani članci

Vrati se na vrh