Kako voziti auto?
U ovom članku ćemo ti okvirno pokazati kako bi trebao voziti svoj auto. Članak će ukratko proći što vožnja auta podrazumijeva.
Naravno, nismo instruktori i ne predlažemo da voziš auto bez vozačke dozvole, ali se možeš pozvati na ovaj članak ako ti treba malo pomoći.
Vožnja auta mnogima predstavlja zahtijevan zadatak jer od tebe traži da se brzo snalaziš, da si uvijek svjestan svoje okoline i da možeš dobro reagirati. No, srećom, ovo su sve stvari koje možeš vrlo lako naučiti.
Ako stvarno želiš naučiti voziti, preporučujemo da se javite instruktoru za vožnju. Ovdje ćeš samo naći neke od stvari koje ćeš susretati u svom učenju.
1. Upali auto
Prvenstveno, potrebno je upaliti auto. Uđi u svoj automobil, namjesti sjedalo, volan i retrovizore (lijevi i desni retrovizor namjesto da vidiš kvaku od zadnjih vrata).
Tada, pritisni skroz lijevu papučicu do kraja (kvačilo/spojka/kuplung) i stavi mjenjač u neutral. Desnom nogom drži kočnicu. Tada stavi ključ u utor i okreni ga na tri klika dok se auto ne upali i onda pusti ključ.
Auto ti je sada upaljen. Drži kvačilo osim ako ne želiš krenuti. Ako želiš detaljnije saznati kako upaliti auto, pročitaj naš članak.
2. Pokreni auto
Sad kada ti je auto upaljen, možeš pokrenuti svoj auto. Prvo, uvjeri se da su ti kotači okrenuti uravno. Onda spusti ručnu kočnicu.
Ako jesu, onda možeš prebaciti mjenjač u prvu brzinu (lijevo gore) dok držiš spojku (kvačilo/kuplung) i desnu nogu na kočnici.
Nakon toga, kreni lagano otpuštati kvačilo dok ne “uhvati brzinu”. Ne brini ako ti se prvih par puta ugasi auto, to se svima dogodi. Ako voziš starije auto, moguće je da će ti biti potrebno dodavanje malo gasa.
Nakon što auto krene u prvoj brzini, u potpunosti pusti spojku i sada vozi samo uz pomoć gasa.
3. Mijenjaj brzine
Sada možeš normalno voziti. Kada čuješ da ti se auto krene malo mučiti po okretajima (2500 okretaja i iznad), prebaci u višu brzinu.
To radiš tako da pustiš gas, staviš lijevu nogu na kvačilo jako brzo (praktički udariš pod) i onda prebaciš u sljedeću brzinu (u ovom slučaju drugu – lijevo dolje).
Čim prebaciš brzinu, otpusti kvačilo (radi to brzo, ali nešto sporije nego kad si pritiskao).
Brzine mijenjaj dinamično i ne zaboravi, kako gore po brzinama, tako dolje. To znači da ne bi trebao mijenjati iz pete u treću ili druge u četvrtu.
Ako ti je još nejasno sve s brzinama i okretajima, onda iskoristi našu tablicu da znaš kada bi otprilike trebao prebaciti u koju brzinu:
Koliko brzo voziš | U koju brzinu prebaciti |
0-15 km/h | Prva brzina |
15-35 km/h | Druga brzina |
35-55 km/h | Treća brzina |
55-75 km/h | Četvrta brzina |
75 i više km/h | Peta brzina |
Mijenjanje brzina prema dolje je apsolutno isto.
4. Koči kad je to potrebno
Kad god vidiš neku prijetnju u prometu, ako vidiš da se nazire crveno svjetlo, ako se previše približiš nekome ili ako si pred zavoj, onda pusti gas i stavi desnu nogu na kočnicu i lagano pritišći. Po potrebi mijenjaj brzine prema dolje.
Ako moraš stati, probaj stati u prvoj ili drugoj brzini (nemoj naglo kočiti, osim ako ne moraš). Kad ideš stati, moraš pritisnuti kočnicu i kvačilo u isto vrijeme.
5. Prati znakove u prometu
Postoji jako puno znakova u prometu pa ne možemo proći kroz sve, ali na ovom linku možeš naći baš sve prometne znakove.
Svakako prati znakove za obavezno kretanje, zabranu prometa, raskrižje, STOP, prednost prolaska, ograničenje brzine i druge.
Također, i sam moraš davati znakove u prometu. Ako želiš ići lijevo, moraš upaliti lijevi žmigavac (mali štap s lijeve strane volana – prema dolje je lijevo, prema gore je desno) ili ako želiš ići desno, desni žmigavac.
Ovo omogućuje drugim sudionicima u prometu da znaju što smjeraš tako da se ne iznenade i da ne dođe do nezgode.
6. Parkiraj se
Kada se ideš parkirati unaprijed, moraš dati desni žmigavac (ili lijevi, ali većinom desni) i pazi da si cijelom dužinom auta iza “rupe” gdje želiš parkirati. Tada smotaj puni desni i lagano uđi pazeći da ne ogrebeš druga auta.
Kad želiš parkirati unazad, upali sva četiri i punom dužinom prođi rupu gdje želiš parkirati. Tada smotaj puni desni i lagano kreni ulaziti u tu rupu pazeći da ne ogrebeš druga auta u retrovizorima. Kada uspješno uđeš, odmotaj volan da su ti kotači ravno.
Kada želiš parkirati paralelno, moraš proći rupu svom dužinom auta. Tada smotaj puni desni (puni lijevi za obrnuti smjer) i kreni lagano ulaziti. Kada dođeš negdje na pola, onda smotaj puni lijevi (puni desni za obrnuti smjer) i lagano ispravljaj auto da bude uravno.
I to je manje više to. Naravno, nije sve baš tako jednostavno, ali ovo ti može malo pomoći da se snađeš.
Savjeti i komentari