Kako upaliti auto?
U ovom članku ćeš naučiti kako upaliti auto s ručnim mjenjačem. Za automobile s automatskim mjenjačima vrijede gotovo sva ista pravila osim toga što nećeš pritiskati spojku (kvačilo/kuplung).
Auto se pali veoma lako i ne bi trebao imati ikakvih problema, a ako se automobil ne pali, najčešće je problem s anlaserom ili je akumulator istrošen.
1. Spusti ručnu kočnicu
Iako to ne moraš učiniti (jer ćemo u ovom slučaju pokretati auto u prvoj brzini), dobro je da ti uđe u naviku spuštanje ručne kočnice prilikom paljenja auta kako ne bi slučajno krenuo bez da si ju spustio.
Provjeri je li upaljen znak za dignutu ručnu kočnicu (crveni uskličnik na kontrolnoj ploči – !) i ako je, pritisni gumb na dršci ručne kočnice s donje desne strane vozačevog mjesta i malo ju podigni prije nego ju spustiš.
U nekim autima je ručna kočnica u obliku gumba na kojem je znak slova “P” u krugu. Samo nju pritisni.
Ako je auto na uzbrdici/nizbrdici, odmah pritisni i drži kočnicu.
2. Prebaci automobil u neutral
Iako ovaj korak nikako nije nužan, bilo bi dobro da automobil prebaciš u ler (neutral) i da ga inače pališ u leru kako auto slučajno ne bi krenuo naprijed ako ti se noga makne s kuplunga.
Sve što trebaš napraviti je pritisnuti spojku (kvačilo/kuplung) i ručni mjenjač premjestiti u srednju poziciju. Malo ga protresi da vidiš da nije zapeo u nekoj brzini i da je stvarno u neutralu.
Međutim, nije bitno u kojoj brzini pališ auto.
3. Pritisni kočnicu
Ako auto nije na uzbrdici ili nizbrdici, onda možeš sada pritisnuti kočnicu. Dok držiš kvačilo lijevom nogom, desnom nogom pritisni kočnicu (da si siguran da auto ostaje na mjestu).
4. Okreni ključ/Pritisni gumb
Dok držiš lijevu nogu na spojci i desnu nogu na kočnici, stavi ključ u bravu. Sada okreni ključ za jedan “klik” (jedno mjesto, dok ne stane).
Prvi klik je takozvani kontakt prema kojem gledamo je li sve u redu s akumulatorom. Ako je, okrenemo za još jedan klik.
Na drugi klik se pali radio/svjetla/klima itd. Tu se troši akumulator ako se ne upali alternator koji ga napaja prilikom vožnje.
I konačno, da bismo upalili auto, okrenemo još jednom i držimo onoliko dugo koliko je potrebno da se auto upali. Većinom sekunda-dvije. Kad je auto upaljeno, samo pustimo ključ i ne diramo ga.
Ako se auto pali na gumb, stavimo ključ na mjesto gdje se odlaže te pritisnemo gumb “Start engine” i držimo par sekundi dok se ne upali, kao i kod okretanja ključa. Čim se upali, pustimo.
Nakon što se auto upali, većinom auto napravi provjeru je li sve u redu s vozilom. Vjerojatno će se upaliti sve svjećice na kontrolnoj ploči, ali bi se trebala ugasiti sva upozorenja par sekundi nakon.
Ako se neka poput “Check engine” ili druge oznake ne gasi, bilo bi dobro da ugasiš auto i provjeriš s automehaničarem.
Međutim, ako voziš dizel (pogotovo stariji) upalit će se znak za zagrijavanje motora jer se dizeli moraju zagrijati na radnu temperaturu (znak izgleda kao opruga s jednim zavojem). Samo pričekaj dok se ne ugasi da kreneš.
To je to, sada samo prebaciš u prvu brzinu, makneš desnu nogu s kočnice i lagano otpuštaš kvačilo dok ne “uhvati brzinu”. Nekada moraš dodati i malo gasa.
Savjeti i komentari