Kako promijeniti gumu (zračnicu) na biciklu?
Promjena zračnice na biciklu stvarno nije teška stvar. Što je dobro, jer se s ovim problemom svi dosta često susrećemo (osim onih koji imaju bezračne gume).
Treba ti samo 15 minuta i nekoliko alata, što je, naravno, puno bolje od plaćanja servisera bicikala. Pa ajmo naučiti kako promijeniti gumu na biciklu.
Trebat će ti samo nekoliko alata, od kojih je jedan gedora s maticom 15mm (znaju nekada biti i druge veličine, ali ova je neki standard).
Umjesto gedore možeš koristiti i raznorazne ključeve ili čak i kliješta, ali to ne preporučamo jer s kliještima možeš oštetiti maticu.
Uz to će ti trebati i dušnice, odnosno gume, koje ćeš zamijeniti. Sveukupna cijena, ako druge alate već imaš, ne bi trebala prelaziti 30 kuna.
Pazi da kupiš točnu veličinu dušnica jer ti to kasnije može predstavljati probleme.
Moraš paziti i na koji je oblik ventila jer obični (auto-ventil) ne može stati u rupu za francuski ventil.
Ako ne znaš koja ti je veličina dušnice potrebna, to možeš provjeriti na strani vanjske gume gdje bi trebala pisati veličina u inčima ili ponaški u “colima”.
U slučaju da je taj dio gume nekako izlizan, samo nađi model bicikla na internetu i trebala bi pisati veličina.
Ako ne možeš ni to, predlažem da uzmeš metar i izmjeriš promjer kotača te ga podijeliš s 2,54(cm).
Za micanje same vanjske gume nije preporučljivo koristiti išta osim specijalnog alata za skidanje gume koji se zove poluga.
On je namijenjen točno u tu svrhu te jako olakšava posao.
No, pošto to puno nas nema (nemam ni ja), morat ćemo napraviti što možemo s dva noža za maslac (da, i meni je smiješno).
Možete raditi i sa šarafcigerom ili bilo čim drugim čime možete napraviti polugu, samo morate biti jako oprezni da ne oštetite gumu.
1. Skidanje kotača
1.1. Izvlačenje zraka
Prvo što moraš napraviti je s nekim predmetom pritisnuti onaj mali štapić unutar ventila da ispustiš sav zrak iz dušnice.
Ovo će ti pomoći u daljnjem radu.
1.2. Opuštanje kočnica
Okreni biciklu naopačke. Prvo moraš pronaći gdje se nalazi sajla od kočnica.
Osim ako nisu disk kočnice, najvjerojatnije će se nalaziti odmah iznad same gume.
Sve što onda trebaš napraviti je stisnuti mehanizam s oba gornja kraja te izvući sajlu vani.
Time se opušta kočnica.
1.3. Odvijanje
Ovaj korak ovisi o tipu mehanizma koji drži gumu.
Nekada je samo mala poluga koja se opusti te vrti u smjeru obrnutom od kazaljke sata da se opusti, a nekada je sistem matica.
Za sistem matica ćemo morati koristiti gedoru s nastavkom od 15mm.
Odvrnite sve do kraja i stavite matice na vidljivo mjesto.
Ako je u pitanju poluga, onda ona ide sama zajedno s kotačem (ne morate je odvrnuti do kraja).
1.4. Skidanje kotača
U slučaju da skidate zadnji kotač, prvo ćete morati maknuti mašinicu.
To napravite tako da je povučete prema sebi i onda podignete kotač prema gore.
Ako nema mašinice, onda samo povucite gore prema sebi.
Možete i uslikati kako izgleda mašinica prije tako da biste ju znali kasnije pravilno vratiti.
2. Zamjena zračnice
2.1. Skidanje vanjske gume
Prvo zabijte jednu polugu (odnosno nož za maslac, ako ste u neimaštini kao ja) u utor gume na suprotnoj strani od ventila.
Povucite prema gore dok gume ne “klikne” i ostane gore.
Tada uzmite drugu polugu i stavite ju na isto mjesto.
Držite polugu ravno i povlačite je u krug cijelim opsegom gume.
Ovo nekada zna biti teško pa se nemojte prepasti ako zapne. Samo povucite jače.
Ovako bi vam trebala izgledati poluskinuta guma na biciklu.
2.1. Izvlačenje stare dušnice
Prvo nađite ventil i povucite prema sebi te ga drugom rukom izvadite vani.
Kada je vani, samo nastavite izvlačiti dušnicu dok ju u potpunosti ne skinete.
Za svaki slučaj, provjerite prstima (vrlo oprezno) duž cijele unutarnje gume ima li možda neki strani predmet koji se zabio i time vam probušio gumu.
Ako nađete nešto, izvadite to kliještima.
2.2. Stavljanje nove dušnice
Uzmite novu dušnicu i prvo stavite ventil.
Onda ventil zatvorite kapicom te uvlačite postepeno dušnicu unutar vanjske gume po cijeloj dužini.
Pazite da je guma svugdje ravna i da nije na nekim mjestima zgužvana.
Ovo bi moglo kasnije predstavljati probleme.
2.3. Vraćanje vanjske gume na mjesto
Uzmite dio vanjske gume koji viri vani i povlačite prema unutra dok ne “klikne” u svoj utor.
U slučaju da vam negdje guma zapne, iskoristite polugu tako da ju stavite ispod gume i preko utora te ju pokretom prema gore vratite na svoje mjesto.
3. Vraćanje gume
3.1. Vraćanje kočnica
Stavite gumu s šipkom unutar utora.
Tada nađite mehanizam kočnice iznad gume te ga pritisnite dovoljno da možete mehanizam vratiti na svoje mjesto.
3.2. Zavijanje kotača
Ako ste na zadnjoj gumi, vratite mašinicu na svoje mjesto i zavrnite matice nazad na svoje mjesto gedorom.
A u slučaju da je u igri poluga onda je samo vrtite obrnuto od kazaljke sata i pritisnite prema dolje da se mehanizam zakoči.
3.3. Gotovo!
I voila! Uspjeli ste sami zamijeniti gume na biciklu.
Vidite da nije bilo toliko teško.
Ako vas zanimaju druge teme poput promjene sajle od kočnica ili podmazivanje lanca na biciklu, ovdje se možete vratiti na kategoriju “Biciklizam“.
Savjeti i komentari