Kako postaviti Google Business Profile (bivši GMB)?

mobitel na stolu na kojem je otvoren google maps

Google Business Profile (bivši Google My Business) je veoma bitna stavka za lokalni SEO, odnosno za korisnike koji pokušavaju naći tvoje proizvode ili usluge na Google Mapsu.

U ovom članku ćeš saznati kako ga postaviti.

1. Otiđi na GBP servis

google business profile homepage

Prvo moraš otići na stranicu s Google Business Profile servisom.

Kad si tamo, klikni na Prijava. Ako si već prijavljen sa svojim Google računom, automatski će te odvesti na stranicu za izradu. Ako nisi, morat ćeš se prijaviti u svoj Google račun.

2. Unesi naziv tvrtke

unošenje naziva tvrtke

Sada unesi naziv tvrtke, odnosno kako će se tvoja tvrtka zvati na Google Maps.

U ime možeš dodati i ključne riječi (primjerice: umjesto “Feder, obrt za usluge, vl. Ivan Horvat” napiši “Feder Električar”). Time ćeš dobiti malo bolje rangiranje, a i biti će te lakše naći.

Ako već postoji neka tvrtka s istim imenom ili je netko već napravio profil za tvoju tvrtku (u ovom slučaju možeš prijaviti vlasništvo), Google će izlistati te informacije.

Nakon što si odabrao ime, klikni Nastavi.

 

3. Odaberi vrstu djelatnosti

unošenje vrste djelatnosti

Google nudi nekoliko vrsta djelatnosti:

  • Online maloprodaja. Klijenti mogu kupiti proizvode putem tvoje web-lokacije.
  • Lokalna trgovina. Korisnici mogu osobno posjetiti tvoju tvrtku.
  • Pružanje usluga. Tvoja tvrtka posjećuje klijente.

Odaberi onu koja najviše odgovara tvojem poslovanju.

4. Unesi glavnu poslovnu djelatnost

unošenje glavne djelatnosti

Sada trebaš unijeti glavnu djelatnost (kasnije ćeš moći dodavati još razne servise). Glavna djelatnost mora jako dobro odgovarati tvojoj stvarnoj djelatnosti.

Nakon što si ju odabrao, klikni Sljedeće.

 

5. Unesi lokaciju

unošenje adrese

Jako je bitno da uneseš pravilno adresu na kojoj se nalazi poduzeće jer ćeš na tu adresu dobiti PIN za potvrdu Google Business Profila.

Nakon što si upisao, klikni Sljedeće.

U sljedećem koraku ćeš možda dobiti popis poduzeća koji odgovaraju tvome (da se ne bi radili duplikati) ili ako nisi unio pravilno adresu možda ćeš dobiti kartu na koju moraš staviti pribadaču za točnu lokaciju.

6. Unesi telefonski broj i web lokaciju

unošenje broja telefona

U sljedećem koraku ćeš unijeti telefonski broj i web lokaciju. Unesi ih pravilno jer će se to pokazivati korisnicima na Google Maps. Kad si unio klikni Sljedeće.

Na sljedećem koraku će pisati “Dodajte svoju tvrtku na kartu” gdje ćeš samo opet kliknuti Nastavi.

7. Potvrdi svoj broj

potvrda broja mobitela

Na ovom koraku ćeš morati potvrditi svoj broj mobitela. Odnosno, dobit ćeš poruku s PIN-om koji ćeš unijeti na stranicu. Možeš kliknuti i Potvrdi kasnije, ali dok ne potvrdiš, tvoja tvrtka se neće vidjeti na Google Maps.

Klikni Nastavi.

8. Postavi radno vrijeme

unošenje radnog vremena

Postavi radno vrijeme koje odgovara stvarnom radnom vremenu tvojeg poduzeća. Na sljedećem koraku će pitati prihvaćaš li poruke preko Google Business Profila i to možeš, ali i ne moraš.

Nakon što si to napravio, klikni Sljedeće.

9. Dodaj opis poduzeća

unošenje opisa tvrtke

U ovom koraku ćeš dodati opis svog poduzeća. Ne moraš previše razmišljati, samo dodaj stvari poput:

  • Godina iskustva
  • Vještina
  • Znanja
  • Lokacija

I slično. Kad si gotov, klikni Sljedeće.

10. Dodaj fotografije svojeg poduzeća

dodavanje fotografija u google business profile

Bilo bi dobro da postaviš lijepe fotografije iznutra i izvana tako da je korisnicima lakše naći tvoje poduzeće.

Nakon tog koraka, klikni Nastavi. Bit će još jedan korak gdje ćeš morati potvrditi da izrađuješ profil. Tu također klikni Nastavi.

I to je to, Google će te odvesti na tvoj profil unutar Google Searcha.

Nakon što si napravio profil, jako je bitno da dodaješ novosti i mijenjaš informacije kako se mijenja poduzeće te da dodaješ nove fotografije i skupljaš recenzije.

Recenzije su veoma bitan faktor za to koliko će tvoje poduzeće biti popularno prilikom pretrage, recimo “Električar”, na Google Maps. Što više pozitivnih recenzija, to bolje.

I odgovaraj na sve recenzije, čak i kad su loše. To pomaže korisnicima da vjeruju tvojem poduzeću.

Članak je zastario ili je nešto u članku potrebno ažurirati? Slobodno nam javi, a mi ćemo članak čim prije ažurirati.

Pošalji nam savjet
Savjeti i komentari

Imaš savjet ili želiš nešto reći?
Piši nam!

Povezani članci

Vrati se na vrh